donderdag 22 december 2022

.Christus-Meditation gegeven aan Emil Leinhas door Rudolf Steiner

.Christus-Meditation gegeven aan Emil Leinhas door Rudolf Steiner

Meditatie


Christus, der Du leuchtest in meinen Denken,

Christus, der Du lebst in meinen Fühlen,

Christus, der Du wirkst in meinen Wollen.


Leuchte mir vom Haupte hin zum Herzen,

Webe in mir vom Herzen zu den Gliedern,

Strahle von den Gliedern in die Welt.


Dass ich schaue Dein lichtes Liebewesen,

Lieben lerne ich in Deinen Opferwillen,

Wie er wirkend lebt in Menscheitswerden.


Und so fühl ich mich als Glied von Deinem Wesen,

Und durdrungen ganz von deinem Liebesstrom,

Nicht ich, der Christus will in mir.


Meditatie


Christus, die schijnt in mijn gedachten,

Christus, die leeft in mijn gevoelens,

Christus die werkt in mijn wil.


Schijn in mij van het hoofd naar het hart,

Weef in mij van het hart naar de ledematen,

Schijn vanuit de ledematen in de wereld.


Dat ik uw lichtende liefdevolle wezen mag aanschouwen,

Dat ik mag leren liefhebben in Uw opofferende wil,

Hoe het leeft in het mens worden.


En zo voel ik mijzelf een lid van uw wezen,

En volledig doordrongen van uw stroom van liefde,

Niet ik, die Christus in mij wil.



R.Steiner

(gegeven aan Emile Leinhas, niet gepubliceerd)




naar inhoudsopgave update

Geen opmerkingen:

Een reactie posten